Skip to content

Bereshis Daf 1 “השמים כסאי…”

Overview

Sichos.net Hebrew Summary

“השמים” קאי על התורה, והאדם עושה את התורה ע”י ההתבוננות ב”שמע” גו’, שאות ע’ רבתי של שמע קאי על ז’ מדות כפי שהם בטלים ב”לך” ונכללים במקורם, ומה שנמשך הוא רק הארה, וע”י ההתבוננות בזה נמשך להיות “ואהבת גו’ בכל לבבך”, בחי’ “מי לי בשמים גו'”, וע”י האתערותא דלתתא נמשך אוא”ס בתורה (ועי”ז בנפש האדם הלומד). וזהו “השמים כסאי”, שכסא הוא בחי’ ישיבה והשפלה, ובתורה בחי’ הראש (רצונו וחכמתו ית’ ש”אנת הוא חכים ולא בחכמה ידיעה”) נמשך בדברים גשמיים. “הארץ הדום רגלי”, “רגל” הוא בחי’ עשיה, ו”ארץ” קאי על המצוות מעשיות, וישנו מעלה יתירה ברגליים שהם מהלכים ומגביהים את הראש, ועד”ז הנה “נעוץ סופן בתחילתן” שע”י המעשה “נעשים מוחו וליבו זכים כו'”.

וכל זה (ש”שמים” “וארץ” קאי על “תורה” ו”מצוות”) הוא בחי’ כלל, אך בבחי’ פרט הנה “שמים” קאי על תורה שבכתב, ו”ארץ” קאי על תורה שבעל פה.

“אי זה בית גו'”, הכסא ושרפרף מונחים בתוך הבית שהוא בחי’ מקיף, ובית הו”ע התפילה, שעל ידי י”ח השתחוואות, בחי’ ביטול, ממשיכים את בחי’ סובב כל עלמין.

Rabbi Dubov Shiur, Rabbi Paltiel Shiur, and Hebrew PDF from ChassidutBehirah.com

Unable to display PDF file. Download instead.

Rabbi Yosef Shusterman Shiur, Rabbi Chaim Wolosow Shiur, and English Translation by Rabbi Shalom Y. Olensky

Unable to display PDF file. Download instead.

Partner With Us